måndag 24 augusti 2009

Golvskurning!

Pust! Mycket har hänt sen sist, men tyvärr har jag sparat bilder på två olika datorer så det får duga med dessa tills vidare!

Äntligen är "spindelrummet" avskurat!! Tack vare min älskade syster som sopade ur och kunde konstatera att det inte var några spindlar kvar därinne (jag hittade ioförsig en, men den fick inte leva länge...). Inne i det här rummet är det ju trägolv så vi kunde ju inte ta in högtrycktvätten, så vi sopade så mycket vi kunde sen skurade vi. Åh herregud va jag skura.... det blev inte riktigt rent därinne på en gång, men jag kände att det nog var tvunget att torka upp ordentligt innan jag gav mig på det igen. Några dagar senare gick jag faktiskt ut med dammsugaren och tog allt som gömmde sig mellan springor och i hörnen. Dessutom är fönstrena tvättade och man känner att det finns ett rum här också. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det blir en så extrem skillnad när fönstrena är rena och fina!

Efter dammsugning och 3 skurningar till tog jag en vanlig golvmopp och torkade av golvet, och då fick jag verkligen upp all smuts. Och DÅ kom ett fint trägolv fram! Hinken med vattnet (?) är från moppningen! :D




I det andra rummet har jag fått upp en bänk. Det är inte riktigt färdigt än, vill kolla lite detaljer med pappa. Sen skall det målas och fixas. Måste se till att bänken tål en del tyngd också... kanske blir nån specialbyggnation! Bänken har jag tyvärr ingen bild på nu, återkommer med det!

1 kommentar: