söndag 2 augusti 2009

Trädgårdsarbete!

Idag har jag och pojkarna röjt i hönsgården och klippt grenar och grävt igen hål och donat. Hela dagen har vi varit ute och det blev verkligen skillnad. Nu ska jag bara bli av med högen med ris och sånt som jag har samlat på mig där inne... Man måste ju trots allt göra det tråkiga också! Nu känns det mycket större i gården ialla fall och det är jätteskönt. Dessutom är fönstret där två rutor var sönder iväg på lagning så nu slipper jag det lufthålet!

Men det är fortfarande mycket kvar att göra, men jag har ju en hel vecka på mig när jag ska vara barnvakt. Jag får bara hoppas på att vädret blir ok. Men sån tur har man väl aldrig....

Kanske inte syns så stor skillnad på bilderna, men jag kan lova att det känns! Sågade ner en körsbärsgren som hängde ner och det gjorde verkligen sitt!

Om ni undrar vad det är som växer mitt i hönsgården som jag inte har tagit bort så kan jag berätta att det är potatis! Det är några gamla potatisar som mamma slängde till hönorna i våras som har börjat växa. Väldigt dumt ställe, men men..

-------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar