torsdag 16 juli 2009

Förbannade spindlar!!

Jag ryser bara jag skriver ordet...... I går började vi städa i det inre rummet. Och eftersom det inte var alls mycket spindlar i det andra rummet så var jag inte särskilt orolig. Så jag började ta ner matdoseraren som hönorna haft, som hänger i taket. Medans jag försökte få upp knuten lät jag mina ögon vandra längs taket...... Ett par decimeter från mitt huvud var det den störs....... nej jag skriver inte mer! Jag tror du fattar... det resulterade ialla fall i att jag sprang ut och skrek och gick inte mer in i det rummet på hela dagen! Jag fick ialla fall mina bröder att gemensamt påbörja en lynchning där inne. Det gick sådär... Man kan tro att dom har ögonen i skorna och huvudet under armen. Jag fick kalla in förstärkning. Min lillasyster! Hon e också lite rädd, men myycket tuffare än mig (ett bevis på det är ju att hon faktiskt gick in i rummet trots varningar). Hon hade ihjäl några stycken och sopade lite på väggarna sen klarade hon inte mer. Hon är en hjälte i mina ögon.... Killarna fick iallafall ut all sågspån och sopade rent golvet där inne. Resultatet blev exakt vad man kan förvänta sig av två 7-8 åriga pojkar.... men det var bättre än inget och jag slapp gå in där.
På eftermiddagen började jag och lillbrorsan att skrubba bort all hönsskit på bykgrytan och det blev jättefint. Behövs nog skrubbar lite mer med nått medel innan vi flyttar in, men nu är det ialla fall inget LAGER av skit.
Eftersom det har varit bykstuga där inne så finns det ett avloppshål i golvet. men den har varit full med jord och sånt så det har inte runnit ner nått vatten när vi har spolat av där inne. Så jag tog ett kvastskaft och började känna efter hur långt ner man kunde komma. Efter bara en decimeter eller så, så tog det stopp. Men jag hällde på lite vatten ändå och det gurgla till lite, sen försvann det!! Underbart, då kan man utnyttja den! Nu ska jag ut och kolla läget, så får vi se om det blir nått mer sopandes innan jag åker hem.


Det blev någorlunda fint ialla fall! Får nog ta en tandborste i hörnen......

I bykgrytan låg den här tegelstenen. När vi spolade av det såg vi att det stod "HÖGANÄS 7" på den. Den är jättefin och lite gulare än dom andra så den sparar vi nog till nått speciellt!

------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar