tisdag 14 juli 2009

Puuh...


Nu är jag helt slut! Jag har varit i hönsgården i princip hela dagen. Eftermiddagen hann jag spola av allt en gång till och nu var det lättare att få bort allt ingrott smuts i betonggolvet. Jag har dessutom bestämt att jag ska snygga till i det innersta rummet också, där hönorna har varit mest. Kan ju lika gärna utnyttja det utrymmet tills mor och far köper fler höner, vilket kanske inte sker förrens efter nästa sommar. Så det blir till att skyffla och sopa där i morron! Där är det inte betonggolv utan trägolv, så jag kan ju inte ta högtryckstvätten lite mycket, men jag hoppas att det blir rent ändå.

Mamma visade att det fanns ett "trappsteg" eller vad man ska kalla det, så den grävde vi fram och spolade rent. Det blev mycket finare än att ha jord fram till dörren.



Mycket renare och finare!



In till det andra rummet som skall göras i ordning


Det är mycket att städa, men jag tror vi fixar det!

---------------------------------------------

2 kommentarer:

  1. Får man önska sig något i betong när ditt kreativa rum är klart? En blomkruka med div grejer typ glas i betongen... Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Visst! Jag ska exprimentera hur mycket som helst! Har tusen idéer! :)

    SvaraRadera