tisdag 14 juli 2009

Första arbetsdagen!


Äntligen har jag kommit igång! Kunde knappt sova igår, bara låg och tänkte på vad som skulle göras och hur det skulle bli....
Jag har sådan tur, att jag har tre snälla och starka småbröder som kan hjälpa till. Jag är ju extremt spindelrädd, så de fick ta hand om spindelnäts-borttagningen. Sedan var det bara att fortsätta sopa, sopa och sopa. När det var relativt rensopat åkte högtryckstvätten fram. Väldigt effektivt och framför allt ROLIGT! Måste ta ett varv till sen med den, så man får bort allt hönsskit, men man ser betydlig skillnad redan nu! Har tagit lite bilder på arbetet idag, klicka för att göra större!



Rickard i sopartagen!




Mamma och pappa bor i en gammal skola, och i den här utrymmet var det tvättrum innan. I den här "ugnen" hade man ett stort kärl i mitten och eldade under så vattnet i kärlet blev varm, så tvättade man där i. Det hade jag faktiskt ingen aning om innan mamma berättade det idag.


Det finns två fina fönster i rummet



Det behövs skrubbas rejält efter att hönorna vart framme...




Mina duktiga hjälpredor/slavar sopar väggar och tak

Nu ska jag ut och tvätta en gång till innan middag!

................

2 kommentarer:

  1. Underbart med en egen ateljé!

    Vad gjorde ni av den sällskapssjuka hönan?

    SvaraRadera
  2. Den vill inte vara där mer, för det var där som Fagrasjö blodbad höll till (räven/illern hade bjudning). Så den bor fritt på tomten! Vi går och väntar på att det ska bli buffalowings av den med.... :P

    SvaraRadera